vineri, 17 septembrie 2010

Nimic, nimic?

"Vreau sa plec din tara, ca sa nu mai iau spaga."
Este declaratia unui medic roman. Si poate a multor altora.

Sistemul (ca tot e la moda cuvantul) de sanatate romanesc mai are putin si face POC!, cu ajutorul si toata priceperea domnului Boc, dar nu numai a lui. Sanatatea, educatia, ambele sunt troznite grav. Ma gandesc la ramurile astea pentru ca in ele sunt direct implicata. Ma gandesc acum ca pentru faptul ca apropiatii mei si eu am beneficiat de ingrijiri medicale corespunzatoare fara sa dam spaga, suntem binecuvantati, asa se zice, mai nou. Nu ca ar fi fost ceva normal, nu. Alti cunoscuti au fost nevoiti sa dea si spaga, ca, na, ne-a spus-o si domnul Basescu, asta-i viata.
Pana la urma, de judecat nu prea ai dreptul, daca nu cunosti. Medicii pleaca. Oare cat de mare sa fie umilinta sa ajungi sa iei spaga pentru ca drepturile banesti care ti se cuvin si pe care, zic eu, le-ai muncit ani de zile, studiind si tocindu-ti creierii in scopuri nobile, nu-ti ajung pentru o viata la limita decentei? Banuiesc ca destul de mare.
Pe de alta parte, daca toti cei capabili de schimbare pleaca, ce se va intampla? Cum sa se produca ea, daca nu are cine sa o faca?
Am prieteni care vor s-o taie din tara. Altii sunt de mult dusi.
Despre ciorditorii din fruntea tarii and co. s-a scris si am o presimtire ca nu se termina prea curand. Dar daca, in naivitatea mea, am aduce conducatori straini, ca acum o suta si ceva de ani? Daca nimeni de aici nu vrea si nu e in stare sa faca CEVA, de ce nu cerem ajutor de afara? Nu stiu. Nu inteleg. La fel cum nu inteleg cum, desi toata lumea spunea acum ceva timp ca nu-l mai voteaza pe Basescu, ca printr-o minune cereasca, tot el a iesit. Surpriza, nu-i asa?
Ma uitam azi la stiri si mi-am dat seama ca situatia e mult mai grava decat mi-am imaginat eu sau decat am vrut sa imi imaginez. Ma mai uit si la impertinenta afisata de cei sus-pusi. Impertintenta, nesimtire, culmea tupeului, numiti-o cum vreti. E ca intr-un film prost.
Sunt curioasa daca in 22 septembrie or sa se puna toti sindicalistii de acord sa iasa in strada, pentru ca, se pare, asta e ultima solutie ramasa. Mai e putin si vom vedea.
Chiar nu se mai poate face nimic? Nimic, nimic?

Pentru ca stiu ca unii nu sunt convinsi ca Base & friends sunt praf si pulbere la capitolul "Sa fie un trai decent, da' pentru toti", iaca si un filmulet pentru lamuriri suplimentare.

Numa' bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu